31 december, nog 2 dagen te gaan - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Willeke Zeijlemaker - WaarBenJij.nu 31 december, nog 2 dagen te gaan - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Willeke Zeijlemaker - WaarBenJij.nu

31 december, nog 2 dagen te gaan

Door: Willeke Zeijlemaker

Blijf op de hoogte en volg Willeke

31 December 2013 | Nederland, Heemskerk

Vandaag is al bijna morgen. Oudejaarsavond 2013. Het regent en het knalt een beetje in de straat.
Van 2 januari tot 6 februari = 5 weken in Kameroen.
Het is geweldig dat ik vrijwilligerswerk kan gaan doen voor Stichting Weesaapjes in het Limbe Wildlife Center in Kameroen. Pandrillus is de Amerikaanse stichting, die zich hiervoor inzet.
Een opvangcentrum voor weesaapjes. Chimpansees, gorilla’s, drills en andere primaten.
Er worden ook andere dieren opgevangen zoals papegaaien, schildpadden, duikers.
Ik ga het allemaal beleven en hoop iets te kunnen betekenen voor deze dieren.
De voorbereidingen kostten meer tijd dan verwacht.
Nu ook de laatste rabiës vaccinatie gehad.
Heb ik nu alles gedaan wat ik moest doen?
De koffers zijn gepakt, maar worden naar verwachting nog herpakt en herpakt.
Gisteren een korte wandeling in de duinen gemaakt met een vriendin.
Met collega’s afscheid genomen van het oudejaar en tijdelijk van elkaar. Gezellig en dikke pret!
Morgen verder afscheid nemen van familie en vrienden op welke wijze dan ook.
En dan de laatste voorbereidingen afronden...incluis computercursus van mijn op en top geduldige Hans…
Nu ben ik toe aan een flinke oliebol!








  • 02 Januari 2014 - 11:33

    Coby Admiraal:

    Lieve Willeke
    Als je dit leest ben je er allang en is de overstap al ver achter je . Ga genieten en ik hou je in de gaten xxx
    Cootje co

  • 02 Januari 2014 - 12:19

    Alice:

    Ben erg benieuwd najaar je reis. Is alles goed verlopen?

  • 03 Januari 2014 - 10:33

    Lenny:

    Hoi lieverd,
    Geweldig wat je doet en onderneemt. Fijn dat jij er voor de dieren kan zijn. Ik hoop dat je er alles uit kan halen wat je in gedachten hebt. Jij maakt het verschil.

    liefs,

  • 03 Januari 2014 - 14:59

    Ellen:

    Ha Willeke,
    Ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt in Kameroen!
    We gaan je volgen, hopelijk lukt het.
    Knuffel.
    Ellen.

  • 03 Januari 2014 - 16:43

    Marjan:

    Hoi Willeke,

    Ik zat nog met jullie telefoonnummer in m'n hand op nieuwjaarsdag en dan toch niet bellen! Ik had je natuurlijk nog even willen spreken, maar dat lukte niet. Ik wilde je ook een goede reis en veel plezier wensen tijdens je verblijf.
    Ook had ik nog aardig wat tennisballen voor de apen klaar liggen, maar misschien zat je koffer wel vol en of mochten die apen geen tennisballen?!
    Ik ben wel heel benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.ik hoop ook dat je weer "stukjes"schrijft, krijgen we alvast een beetje een indruk .

    Als je dit leest ben je vast al ingeburgerd daar, veel plezieren succes,
    Hartelijke groet,
    Marjan


  • 04 Januari 2014 - 01:16

    Yvonne Kakebeen:

    hallo Willeke,

    Voor jou begint t nu en ik heb nog een week te gaan! Ben zo benieuwd hoe jij het daar gaat ervaren.
    En schrijf korte stukjes ha ha dan blijven wij ook op de hoogte, anders moeten wij zo lang wachten.
    Ik zal veel aan je denken en vergeet niet naar de vismarkt in Limbe te gaan, het ruikt er heerlijk naar vis:))
    en de boten zien er zo fleurig uit met al die gekleurde t-shirts als een waslijn aan de boot.
    Geniet van alles en kom terug met een hele boel foto's, kan jij mij lekker bijpraten.
    groetjes en heel veel succes en voorzichtig daar x

  • 04 Januari 2014 - 04:26

    Iris:

    Lieve Willeke!
    Ben je goed aangekomen?Ging het goed met de overstap, koffers etc..?? [-;
    Ik nu in de nachtdienst en even aan je denken..Op wat voor bed zou jij nu liggen te slapen?
    Nou, geniet en succes!Ik hou het in de gaten hier!xIris

  • 04 Januari 2014 - 14:27

    Simon:

    Hoi Willeke, ik hoop dat je goed geland en al op de plaats van bestemming aangekomen bent. Gezien de voorgaande reis is dat niet altijd van zelf sprekend. Als je een beetje gesetteld bent en van de eerste indrukken bekomen bent hoop ik je eerste verslag te lezen. Ondertussen rustig aan en vooral ook niet te vergeten te genieten. Groetjes Simon,

  • 04 Januari 2014 - 23:33

    Ria:

    Lieve Willeke, geweldig wat je weer gaat doen. We moeten toch weer eens bijpraten als je weer terug bent. Geniet en ik ga je weer volgen. Groetjes, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 23859

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Cameroon Limbe Wildlife Centre

01 Januari 2013 - 06 Februari 2013

vrijwilligerswerk Kenia

Landen bezocht: