De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Willeke Zeijlemaker - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Willeke Zeijlemaker - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Willeke

29 December 2012 | Nederland, Heemskerk


Het worden nu toch echt de laatste voorbereidingen.
Dinsdag 1 januari 20.40 uur hoop ik in het vliegtuig te zitten naar Kenia.
De laatste 4 nachtdiensten zitten er op.
Gisteren verraste Hans me met een heus oliebollen ontbijt toen ik om twee uur in de middag wakker werd…
Dezelfde middag was er de eindejaarsborrel van de afdeling. Hier werd ik opnieuw verrast door mijn bovenste beste collega’s. We waren het er over eens dat er veel gebeurd is in 2012 en wensten elkaar een gelukkig 2013 toe. Ik kreeg veel goede raad, welke ik ter harte heb genomen. Na een gezellig samen zijn namen we afscheid van elkaar.
Het is voor 5 weken, maar het voelde als voor een langere periode en alsof ik naar de evenaar vertrok, en dat is ook zo.
Op de terugweg in de auto nog even als toegift een bijna onophoudelijke lachbui met Coby gehad.
En later op de avond met Hans en Laura naar de fantastische film de Hobbit.
Daar kwamen we bij toeval onze vrienden Ellen en Wllem tegen. Ze zaten recht achter ons. Het prettige hiervan was, dat ik voordat de film begon, al durfde te zeggen, dat ik het niet zou pikken, als er gedurende de film zenuwachtig tegen mijn stoel geschopt zou worden. Met als gevolg dat mijn stekelige kapsel plat op mijn hoofd werd geduwd. Verder hebben we geen last meer van elkaar gehad en zijn we een leuke herinnering rijker!
De koffers zijn 3 keer her ingepakt. Bij mij is 4 keer scheepsrecht in dit geval. 5 keer kan ook….
De handbagage is vandaag aan de beurt.

  • 29 December 2012 - 19:29

    Simon Waterdrinker:

    Hoi Willeke,
    het gaat nu echt spannend worden uit je verhaal op te maken. Volgens mij beginnen de zenuwen zich nu te laten gelden.
    Op voorhand wens ik je alsnog heel veel succes met je project en hoop voor jou dat alles volgens wens zal verlopen.
    Ook voor 2013 wens ik vooral héél veel gezondheid en geluk. Dit voor het geval je morgenochtend niet in de gelegenheid bent om één van mijn oliebollen te nuttigen in het duin. Vanaf ca 09:45 uur ben je natuurlijk van harte welkom.
    Geniet nu nog even van je rust want dat zal er straks niet meer in zitten.

    Groetjes en goede reis,
    Simon

  • 30 December 2012 - 01:25

    Suzanne:

    Lieve Willeke,

    Ik heb je nog even gesproken, maar toch ook even een berichtje op je eerste verslag!
    Spannend hoor, het aftellen is nu echt begonnen!
    Ik ga je verhalen en ervaringen lezen ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daar in het verre Afrika!

    Heel veel plezier en succes en ook een goede jaarwisseling natuurlijk!
    Voor jou begint 2013 goed in ieder geval :-)

    Veel liefs en groetjes,
    Suus

  • 30 December 2012 - 10:32

    Lenny:

    Hoi lieve Willeke,

    wat fijn dat je de voorbereiding klaar hebt. En dat je nog even kan genieten van de laatste dagen hier.
    Het avontuur gaat beginnen en het zal je veel goeds brengen. Ik kijk uit naar je verslagen en hoop je in de lente weer te ontmoeten en al je verhalen te horen vertellen. ik ga je volgen.
    Heel veel plezier daar.

  • 30 December 2012 - 16:07

    Mireille:

    Lieve Willeke,
    Daar ga je dan (bijna...)
    De laatste voorbereidingen en dan op naar het verre onbekende waar je zoveel goed werk zal doen!
    Ik wens je nogmaals heel veel mooie ervaringen en GENIET !! Geniet van de mensen, de cultuur, het land, de natuur en alle ervaringen die je in het mooie Kenia zal opdoen... Ik vind het zo goed dat je deze stap hebt genomen! Een geweldige start van 2013 !!
    5 weken... ze zullen voorbij vliegen... en met een koffer vol ervaringen zul je weer in Nederland terugkomen!
    Ik kijk nu al uit naar al je verhalen,
    Lieve groetjes van Mireille
    xXx

  • 30 December 2012 - 22:28

    Annelous Zeijlemaker:

    Lieve mam,

    Wat goed dat je op deze manier alvast afscheid hebt kunnen nemen van veel mensen. Hoop dat het allemaal gaat lukken met de koffers, en anders probeer je het gewoon een zesde keer... En niet te veel stressen, het gaat echt super leuk worden. Tot morgen op skype!

    xxx Annelous

  • 30 December 2012 - 22:47

    Ria:

    Lieve Willeke,
    Wat een avontuurlijke familie, nu heeft Hans nog maar 1 vrouwtje thuis. Ik kijk uit naar je verhalen en als terug komt moeten we toch echt weer eens even bijpraten. Een hele goede reis met groetjes van de familie hier.

  • 31 December 2012 - 15:15

    Christa:

    Hoi Willeke,

    Wat leuk om nu al te lezen van alle voorbereidingen... Ben heel benieuwd naar je verhalen hoor.
    Heel veel succes en maak er een mooie tijd van. Groetjes en ik volg je.... Christa

  • 31 December 2012 - 17:25

    Coby:

    Lieve Willeke
    Laatste avond voor vertrek . Een prachtige jaarwisseling toe gewenst en dan hop hop hop op naar schiphol.
    Nog even een hele dikke hug van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Januari 2013 - 12:23

    Thea:

    Hallo Willeke,

    Op de valreep kan ik je nog een heel goede reis naar Kenia wensen.
    Wat geweldig dat je dit gaat ondernemen!
    2013 begint voor jou als een langverwachte droom, die je eindelijk laat uitkomen.
    Geniet van alles wat je tegen komt.

    Thea

  • 01 Januari 2013 - 17:08

    An:

    Hoi Willeke,

    Ook wij wensen je een hele goede reis toe en blijven de reis verslagen volgen, dat van die koffers, ja dat is ook echt wat voor jou ik moest even lachen en snapte de spanning.

    Groetjes Ger en An

  • 02 Januari 2013 - 09:09

    Lenny:

    Dag lieve reiziger,

    Wat ben je ver weg als je dit leest.
    Hier is voor mij de dag begonnen met direct een gedachten over jou. "Waar ben je , hoe voel je, wat ruik je , wat zie je en wat hoor je?.
    Ik wil zo graag weten wat er op dit moment met je gebeurt?

    Willeke, aan de hand van je beschrijvingen ga ik af en toe met je mee in gedachten.

    Een wintergroet ,Lenny

  • 02 Januari 2013 - 13:56

    Ina Gooijer:

    Hoi Willeke,
    Hopelijk heb je een goeie vlucht gehad en heb je je bestemming bereikt,
    we zijn benieuwd naar je verhalen ,

    lieve groetjes van ons,Dick en Ina

  • 02 Januari 2013 - 18:04

    Denise :

    Hoi Willeke,

    Ik wacht op je mooie verhalen...
    Geniet!

    Groetjes Denise

  • 03 Januari 2013 - 20:11

    Corrie:


    hoiwilleke
    en is de reis goed verlopen
    wat geweldig dat je dit doet.
    ik heb bewondering voor je hoor
    stoer zelfs.
    heel veel plezierdaar.in kenia.
    liefs corrie..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heemskerk

Willeke

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 23874

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Cameroon Limbe Wildlife Centre

01 Januari 2013 - 06 Februari 2013

vrijwilligerswerk Kenia

Landen bezocht: